FEEDBACK
X
FEEDBACK

Er du tilfreds med indholdet i denne her guide?

Hvis ikke, så vil vi meget gerne høre dine kommentarer.

Skriv dem herunder, så gør vi det bedste, vi kan for at forbedre manualen.

Tak for din kommentar!

Send ny?

Dansk English

SmartWeb Help | CMS & Shop

Kom online med din webløsning

Så er vi nået til et vigtigt punkt - Du skal nu online med din webløsning.
Denne her guide viser dig hvilke trin du skal igennem før du kan gå online. Vi anbefaler dig, at gå den igennem som en tjekliste, så du er sikker på, at der er styr på det hele inden du går online. Guiden vil gå igennem følgende:

  1. Bestil, flyt og tilknyt dit domæne
  2. Registrer det nye domæne som værende det primære
  3. Udfyld faktureringsoplysninger
  4. Vælg dit abonnement
  5. Åbn din webshop
  6. Fakturering




1. Bestil, flyt og tilknyt dit domæne

Før du kan gå online med din webløsning skal du have et domæne, dvs. en hjemmeside-adresse. Du bestiller eller flytter dit domæne under Mit abonnement > Hosting > Domæner.

Bestil nyt domæne ved at klikke på "bestil domæne" i højre siden 

Dernæst skal du vælge den ønskede addresse (domænenavn), som vist i nedenstående billede.


 

Læs mere om hvordan du køber, flytter og tilknytter et domæne til din webløsning her.


2. Registrer det nye domæne som værende det primære domæne


Når du har fået dit domæne skal du registrere det som værende det primære domæne for din webløsning. Dette gør du under Kontrolpanel > Generelt > Sprog & domæner. Læs mere her.



 

3. Udfyld faktureringsoplysninger

Før du kan kan starte din webshop skal du udfylde dine faktureringsoplysninger. Dette gør du under Mit abonnement > Faktureringsoplysninger. Læs mere om dette her.

4. Vælg dit abonnement

Du skal herefter vælge et abonnement. Dette gør du under Mit abonnement > Mit abonnement. Læs mere om dette her.



Bemærk! Når du vælger abonnement skal du være opmærksom på følgende:

  • I prøveperioden prøver du den professionelle pakke, du kan derfor opleve færre integrationer hvis du vælger pakke 1. 
 
  • Du kan til en hver tid kan enten opgradere til en større pakke eller nedgradere til en mindre afhængigt af dine behov. 
 





 

5. Åbn din webshop

Vi anbefaler, at du først tager dette skridt, når du har fået bekræftigelse fra kundeservice om, at dit domæne er købt og tilknyttet din webløsning. Du kan læse mere om processen her.

Til sidst skal du sikre dig, at din webløsning er åben, så besøgende kan se den. Det gør du under Kontrolpanel > Webshop > Indstillinger > Generelt. Her skal du ud for Frontend status vælge Åben. Du kan læse mere om dette her.




Din webløsning er nu online. Du kan derfor få besøgende og sælge dine produkter fra dette øjeblik.



 

6. Fakturering

Hvornår og for hvor lang tid skal jeg betale?
Du vil modtage en faktura få dage efter du har opgraderet din demo til et abonnement i systemet. Du vil blive faktureret for de næste 6 måneder. Denne faktura kan betales med bankoverførsel.

Hvad sker der hvis jeg vælger den forkerte abonnementspakke?
Hvis du i løbet af de 6 måneder finder ud af, at du gerne vil ændre din abonnementspakke, så kan du uden problemer ændre dette. Du kan læse hvordan her. Vores bogholderi vil i den forbindelse automatisk sørge for, at du hverken betaler for meget eller for lidt i forhold til ændringerne i dit abonnement. 

Hvad er jeres abonnementsvilkår?
Du kan altid læse dine abonnementsvilkår her.

Hvordan opsiger jeg mit abonnement?
Vi har lavet en guide der viser dig hvordan du opsiger din webløsning og dit abonnement ved SmartWeb. Find den her