FEEDBACK
X
FEEDBACK

Er du tilfreds med indholdet i denne her guide?

Hvis ikke, så vil vi meget gerne høre dine kommentarer.

Skriv dem herunder, så gør vi det bedste, vi kan for at forbedre manualen.

Tak for din kommentar!

Send ny?

Dansk English

SmartWeb Help | CMS & Shop

1.2.1. Kom godt i gang med webshop

Denne her guide viser dig, hvordan du kommer godt i gang med din webshop. Vi gennemgår fra, at du logger ind i SmartWeb første gang til, at du har tilføjet logo, produkter og indhold i din nye webshop til du kan sælge dine produkter. Vi går igennem følgende punkter: 

  1. Login
  2. Introduktion til din nye webshop
  3. Design din webshop
  4. Opret produkter
  5. Vælg din opsætning
  6. Åbn din webshop og start med at sælge
  7. Sådan får du hjælp

 




1. Login

Når du skal logge ind i SmartWeb første gang, møder du denne login side. Du kan læse mere om loginsiden her.



Første gang du logger ind, vil du møde denne startside. Læs mere om din SmartWeb startside her.



Det er en god idé at slette den mail du har fået tilsendt fra os med din adgangskode og brugernavn. Ellers anbefaler vi at du opbevarer den et sikkert sted eller ændrer din adgangskode tidligt i opstartsfasen, så du sikrer, at det kun er dig selv og de andre administrative brugere, der har adgang til din webshop.



 

2. Introduktion til din nye webshop

Hvis du ønsker at se, hvordan din webshop ser ud på nettet, kan du trykke Se siden online. Et nyt vindue vil åbne, og du kan se din webshop, som den ser ud for dine kunder.



I toppen kan du se en indkøbskurv, herefter ses dine sider efterfulgt af et stort topbanner, du naturligvis selv kan udskifte.
I venstre-kolonne ses dit produktkatalog. Dette vokser sig naturligvis større, jo flere produkter og kategorier du tilføjer til din webshop.
I midten ser du indholdsområdet for din forside. Dette indeholder endnu ikke megen info, men du kan naturligvis tilføje tekst og billeder efter eget ønske.
I bunden skrives kontaktoplysninger. Det er vigtigt altid at have disse rigtigt udfyldt, så dine kunder kan komme i kontakt med dig.

Se hvordan du udfylder disse korrekt her.

Bemærk! Inden du begynder at ændre på din webshop, anbefaler vi, at du indstiller din webshop til at være lukket. Dette betyder at kunder ikke kan se den før den er færdig og den vil ligeledes heller ikke blive indekseret af Google. Dette gør du under dine shopindstillinger. Du kan læse hvordan her.



 

3. Design din webshop

Et godt sted at starte, når du skal designe din nye webshop, er at ændre forsiden, så du får det indhold, du ønsker.
For at ændre indhold på en side, går du ind i Sidetræet.

Læs mere om sider og sidetræet her.

Der er mange muligheder for, at du kan gøre dine sider unikke med alt fra tekst til et reklamebanner, som automatisk viser skiftende billeder.
Når du designer din hjemmeside, skal du også vælge et design, som passer til din webshop.
Det gør du under Kontrolpanel > GenereltDesign Manager.



I vores Design Manager findes nogle standardtemplates, som du frit kan vælge imellem, og derudover har vi nogle Premium templates, som du kan købe.
Du kan læse meget mere om dette i Design Manager manualen her.
 

Når du har valgt din template/design, har du mulighed for at indsætte dit eget logo og topbanner derpå. Logoet vil automatisk blive en del af dit template og vil derfor blive vist, uanset hvilken side dine kunder bevæger sig på i webshoppen.
Du kan læse mere om, hvordan du tilføjer et logo og topbanner her.



 

4. Opret produkter

Næste skridt i oprettelsen af din SmartWeb webshop, er at tilføje produkter i dit produktkatalog.
Det er naturligvis også vigtigt at slette de standardprodukter, som ligger i webshoppen, når du logger ind første gang, så disse produkter ikke er til salg på din webshop.
Nedenstående video viser dig, hvordan du opretter dine produkter.

Når du skal oprette, slette eller redigere produkter, går du ind i Webshop > Produktkatalog.



Du kan læse mere om, hvordan du opretter og administrerer produkter i din webshop her.



 


 

5. Vælg din opsætning


5.1 Betaling

Hvis dine kunder skal kunne købe dine varer, skal de naturligvis også have mulighed for at betale på din webshop. Derfor er næste skridt at opsætte betalingsmetoder.
SmartWeb kan sættes op med en lang række betalingsmuligheder. Opsætningen foregår i Kontrolpanel > Betalingsmetoder.
Læs mere om de mange betalingsmetoder, SmartWeb udbyder, her




5.2 Fragt

Det er endvidere vigtigt, at du vælger din fragtopsætning. Dette er relevant, så dine kunder kan få tilsendt deres varer fremfor at skulle hente dem hos dig. Hvis du udelukkende sælger elektroniske gavekort eller filer, som kunden downloader direkte til sin computer, er fragtmetoder naturligvis ikke nødvendige.
Du administrerer fragtmetoder under Kontrolpanel > Fragtmetoder.
Læs mere om fragtmetoder her.






 

6. Åbn din webshop

Når du er færdig med opsætningen af din webshop, vil næste skridt være at få den online. Du kan læse mere om hvordan du åbner din webshop her.
 
Vær opmærksom på, at du i din prøveperiode afprøver den professionelle pakke. Du kan derfor opleve færre integrationer og muligheder hvis du opgraderer til opstartspakken. Du kan læse mere om forskellen på de to pakker på vores hjemmeside.



 

7. Sådan får du hjælp

Vi har sørget for, at du kan få hjælp 24/7 alle årets dage via vores online manualer og videoguides. Med SmartWeb har du også ALTID gratis support, også selvom du stadig er i din prøve periode. Du er altid velkommen til, at ringe til kundeservice hvis du skulle få brug for hjælp. 

Følgende video viser dig, hvordan du kan få hjælp i SmartWeb-systemet.