FEEDBACK
X
FEEDBACK

Er du tilfreds med indholdet i denne her guide?

Hvis ikke, så vil vi meget gerne høre dine kommentarer.

Skriv dem herunder, så gør vi det bedste, vi kan for at forbedre manualen.

Tak for din kommentar!

Send ny?

Dansk English

SmartWeb Help | CMS & Shop

1.2.2. Kom godt i gang med CMS

Vi skal nu gennemgå proceduren fra, at du første gang logger ind i SmartWeb til, at du har designet, tilføjet logo og indhold på din nye hjemmeside og ikke mindst, hvordan du får den online. Denne guide vil gennemgå følgende punkter: 

  1. Login
  2. Introduktion til din nye hjemmeside
  3. Design din hjemmeside
  4. Åbn din hjemmeside
  5. Sådan får du hjælp

 


 

1. Login

Når du skal logge ind i SmartWeb første gang, møder du denne login side. Du kan læse mere om loginsiden her.



Det er desuden en god idé at slette mailen med brugernavn og adgangskode, og opbevare den et sikkert sted eller ændre din adgangskode tidligt i opstartsfasen, så du sikrer, at det kun er dig selv og de andre administrative brugere, der har adgang til din hjemmeside.

Første gang du logger ind, vil du se din startside. Læs mere om din SmartWeb startside her.
 


 

2. Introduktion til din nye hjemmeside

Hvis ønsker at se, hvordan din hjemmeside ser ud på nettet, kan du trykke på Se siden online.

 


Et nyt vindue vil nu blive åbnet. Her kan du se din hjemmeside, som den ser ud for dine besøgende.
I toppen ses dine sider efterfulgt af et stort topbanner, du selv kan udskifte.
I midten ser du indholdsområdet for din forside. Denne indeholder endnu ikke megen info, men her kan du naturligvis tilføje tekst og billeder efter eget ønske.
I bunden kan du tilføje kontaktoplysninger. Det er vigtigt altid at have disse rigtigt udfyldt, så dine besøgende kan komme i kontakt med dig. Se hvordan du udfylder disse korrekt her.

Bemærk! Inden du begynder at ændre på din webshop, anbefaler vi, at du indstiller din webshop til at være lukket. Dette betyder at kunder ikke kan se den før den er færdig og den vil ligeledes heller ikke blive indekseret af Google. Dette gør du under dine shopindstillinger. Du kan læse hvordan her.



 

3. Design din hjemmeside

Et godt sted at starte, når du skal designe din nye hjemmeside, er at ændre forsiden, så du får det indhold, du ønsker.
For at ændre indhold på en side, går du ind i Sidetræet.

Læs mere om sider her.

Der er mange måder, hvorpå du kan gøre dine sider unikke med alt fra tekst til et reklamebanner, som automatisk viser skiftende billeder.
Når du designer din hjemmeside, skal du også vælge en template, som passer til din hjemmeside.
Det gør du under Kontrolpanel > Design Manager.



Her ses en lang række standardtemplates, du frit kan vælge imellem. Du kan læse meget mere om dette i Design Manager manualen her.
Når du har valgt dit template/design, har du mulighed for at indsætte dit eget logo og topbanner derpå. Logoet vil automatisk blive en del af din template og vil derfor blive vist uanset, hvilken side dine besøgende bevæger sig på.
Du kan læse meget mere om, hvordan du tilføjer et logo og topbanner her.



 

4. Åbn din hjemmeside

Når du er færdig med opsætningen af din hjemmeside, vil næste skridt være at få den online. Du kan læse mere om hvordan du åbner din hjemmeside her.
 
Vær opmærksom på, at du i din prøveperiode afprøver den professionelle pakke. Du kan derfor opleve færre integrationer og muligheder hvis du opgraderer til opstartspakken. Du kan læse mere om forskellen på de to pakker på vores hjemmeside.



 

5. Sådan får du hjælp

Vi har sørget for, at du kan få hjælp 24/7 alle årets dage via vores online manualer og videoguides. Med SmartWeb har du også ALTID gratis support, også selvom du stadig er i din prøve periode. Du er altid velkommen til, at ringe til kundeservice hvis du skulle få brug for hjælp. 

Følgende video viser dig, hvordan du kan få hjælp i SmartWeb-systemet.