FEEDBACK
X
FEEDBACK

Er du tilfreds med indholdet i denne her guide?

Hvis ikke, så vil vi meget gerne høre dine kommentarer.

Skriv dem herunder, så gør vi det bedste, vi kan for at forbedre manualen.

Tak for din kommentar!

Send ny?

Dansk English

SmartWeb Help | CMS & Shop

12.3 FAQ

På denne side side har vi samlet en liste over en masse af de mest stillede spørgsmål omkring SmartWeb POS. En rigtig god huskeregel omkring POS-systemet er, at spørge sig selv: "Kan dette lade sig gøre på min webshop?", da POS'en er en forlængelse (Point of sale) for din webshop er det samme system der bliver benyttet, og derfor samme motor både webshop og POS kører på.

 

Q: Jeg har et basis abonnement, kan jeg få SmartWeb POS?

A: Nej, det er ikke muligt at få SmartWeb POS med et basic abonnement. SmartWeb POS virker kun til Plus og Pro abonnementer. 

 

Q: Hvordan logger jeg ind i mit POS?

A: Du logger ind i din SmartWeb webshop, på samme måde som altid. I administrationen klikker du på "Se min løsning" øverst i højre side > Klik på POS. Du kan nu logge på med dine POS-brugere.

 

Q: Kan jeg modtage betaling med gavekort/rabatkoder?

A: POS systemet kan sagtens modtage gavekort og rabatkoder, det kræver dog at du har det proffesionelle abonnement hos SmartWeb, da denne funktion kun er tilgængelig i denne pakke.

 

Q: Kan jeg tilkøbe flere brugere?

A: Nej, det er desværre ikke muligt at tilkøbe flere brugere.

 

Q: Kan jeg lave rabat i procent på ordrene?

A: Nej, det er desværre kun muligt at lave beløbsrabat åå nuværende tidspunkt.

 

Q: Kan jeg skifte medarbejder uden at logge ud af POS systemet?

A: Nej, det er desværre ikke muligt på nuværende tidspunkt. En udlogning er nødvendig, for at kunne benytte en anden bruger.

 

Q: Hvordan foregår lagerstyring i POS systemet?

A: Da POS'en benytter samme motor som din webshop, fungerer det på nøjagtig samme måde som du kender det i din webshop i dag.

 

Q: Er der kasseoptællings løsning med og bliver det automatisk vidersendt til min regnskabssystem?

A: Der kan trækkes salgsrapport fra administrationen, via Webshop > Ordrer. Med salgsrapporten kan man lave kasseoptælling (se hvad der bør ligge i kassen af kontanter). Kasseoptælling kan desværre ikke sendes til e-conomic eller andre regnskabssystmer.

 

Q: Bliver salg automatisk videresendt til E-Conomic?

A: Ja, POS systemet danner ordrer i webshoppen som du kender dem og disse sendes videre til E-conomic.

 

Q: Hvordan fungerer bonprinter med POS systemet? Skal der sættes noget ekstra op?

A: En bonprinter skal opsættes som en almindelig printer, da der ikke er nogen direkte forbindelse til POS-systemet. Alt efter hvilken bonprinter man har / køber, følger man blot den almindelige opsætningsguide. Nogle skal kobles til via et USB kabel, andre via Wifi. En bonprinter fungerer som en almindelig printer, bare med et andet print format. POS’en udskriver via browseren, så den leder efter de printere som er connected almindeligvis.

 

Q: Kan man scanne nye varer ind i systemet? / Kan man opdaterer lageret på webshoppen med scanneren?

A: Nej, det er desværre ikke muligt at benytte scanneren på denne måde. Det eneste scanneren kan, er at scanne et produkt (som allerede har indtastet et EAN-nummer i SmartWebs administration) - og derved få det til at havne i kurven på POS-systemet.

 

Q: Kan POS integreres med kasseskuffe?

A: Nej, det er desværre ikke muligt at integrerer POS systemet med en kasseskuffe - man bliver nødt til at bruge en som kan håndteres manuelt.