FEEDBACK
X
FEEDBACK

Er du tilfreds med indholdet i denne her guide?

Hvis ikke, så vil vi meget gerne høre dine kommentarer.

Skriv dem herunder, så gør vi det bedste, vi kan for at forbedre manualen.

Tak for din kommentar!

Send ny?

Dansk English

SmartWeb Help | CMS & Shop

FAQ

FAQ

Generelt

Q: Er der nogen forsendelser, jeg ikke kan booke?

A: Ja. Du kan kun booke forsendelser igennem Postnord og DAO, men der arbejdes på flere muligheder. Det er lige nu ikke muligt at sende pakker på mere end 20 kg. Det er heller ikke muligt at sende pakker fra andre lande end Danmark eller levere til andre lande end Danmark. Der arbejdes på disse muligheder.

 

Q: Skal man sende 10.000+ pakker om året?

A: Nej, med CoolRunner kan du sende 0+ pakker om året og stadig få gode priser.

 

Q: Hvad betyder det at ”booke en forsendelse” ?

A: Når du ”booker” en forsendelse hos CoolRunner, betaler du for at få din pakke leveret til din kunde. Du får en pdf, som du kan printe ud på alm. papir eller på en label (med labelprinter).

 

Q: Krypteres kommunikationen mellem SmartWeb og CoolRunner?

A: Ja! Kommunikationen mellem CoolRunner og SmartWeb er krypteret, og dine kundeinformationer håndteres derfor sikkert og korrekt.

 

Q: Kan jeg få krediteret en label, jeg ikke skal bruge?

A: CoolRunner kan desværre ikke kreditere en pakkelabel, selv om du ikke får den brugt. For mere information se CoolRunner handelsbetingelser: https://coolrunner.dk/handelsbetingelser

 

Q: Hvordan retter jeg mine kundeinformationer hos CoolRunner?

A: Du logger ind på din CoolRunner konto, og retter den der.

 

Q: Hvordan finder jeg CoolRunners handelsbetingelser?

A: Du finder CoolRunners handelsbetingelser på deres hjemmeside
     Link: https://coolrunner.dk/handelsbetingelser

 

Q: Jeg ønsker ikke at booke forsendelser gennem CoolRunner – hvad gør jeg så?

A: Det er fortsat muligt at booke forsendelser gennem Postnord og GLS direkte i SmartWeb. Det er også muligt at benytte apps som PakkeLabels, Consignor og Webshipr.

 

Q: Kan jeg booke på flere af mine sites / sprog (og kan man se forskel på forsendelsen)?

A: Ja, det sker helt automatisk.

 

Q: Hvad er en retur-portal?

A: Se dette afsnit.

 

Q: Jeg vil give mine kunder gratis returlabels. Skal de bruge deres betalingskort til det?

A: Nej.

 

Support

Q: Hvem giver support på hvad?

A: SmartWeb giver support på det tekniske du kan se i SmartWeb. Spørgsmål ift. CoolRunner som ikke omhandler den tekniske integration skal rettes direkte til CoolRunner. Spørgsmål vedr. forsvundne forsendelser skal rettes direkte til fragtleverandøren.

 

Q: Min forsendelse er blevet væk – hvem kontakter jeg?

A: Transportøren, f.eks. Postnord.

 

 

Priser

Q: Betyder en ”gratis konto hos CoolRunner” at jeg kan sende forsendelser gratis?

A: Nej, hver forsendelse du booker har en pris. Denne ser og godkender du, inden du gennemfører bookingen.

 

Q: Får jeg altid den billigste pris med SmartWeb og CoolRunner?

A: CoolRunner bestræber sig på at forhandle den bedste pris hjem til dig. I mange tilfælde vil du få en bedre pris ved at booke gennem SmartWeb, end du vil ved at booke direkte hos CoolRunner.

 

Q: Hvordan ser jeg priserne på forsendelserne?

A: Du klikker på Se priser i CoolRunner status oversigten.

 

Q: Jeg sender meget dyre varer – er mine varer forsikret?

A: Ja, der gælder samme forsikringsvilkår ved den udbyder, du vælger, som de normalt tilbyder.

 

Q: Skal jeg oprette min fragtpriser med eller uden moms?

A: Du skal opkræve moms

 

Teknik

Q: Kan I hjælpe mig med at sætte min labelprinter op?

A: Nej. Du er nødt til at se i brugervejledningen for din printer.

 

Q: Hvad er API token?

A: Et API token er blot en kode, som SmartWeb og CoolRunner bruger til at forbinde til hinanden. CoolRunner laver automatisk et API token til dig.

Du kan finde token ved at logge ind på din CoolRunner konto og klikke på Integration.

Hvis token ikke er synligt, skal du aktivere Webservices og gemme.