FEEDBACK
X
FEEDBACK

Er du tilfreds med indholdet i denne her guide?

Hvis ikke, så vil vi meget gerne høre dine kommentarer.

Skriv dem herunder, så gør vi det bedste, vi kan for at forbedre manualen.

Tak for din kommentar!

Send ny?

Dansk English

SmartWeb Help | CMS & Shop

Behandling af gavekort

Du er her: Webshop > Ordrer > Vælg en ordre med et gavekort og klik redigér

Når en kunde køber et gavekort, er processen ikke helt den samme, som var det et almindeligt produkt. Selve købsprocessen er den samme, men når ordren kommer ind i SmartWeb systemet, er der et par ting, du skal være opmærksom på.




Her kan du se en ordre på et gavekort, og her skal du naturligvis være opmærksom på den tekst, som kunden har skrevet, hvis der altså er tale om et Gavekort uden rabatkode. I så fald skal teksten jo tilføjes på det gavekort, du selv laver. Derudover er der ikke noget specielt i denne ordre, det er først, når du skal behandle ordren, at der forekommer ændringer fra en almen salgssituation.
Hvis der er tale om et Gavekort med rabatkode, danner systemet selv teksten, som kunden har skrevet.




Her har vi ændret status for denne ordre, så den nu står til "Afsendt", og her skal du så huske at trykke på  -knappen for at afsende en e-mail til kunden. Denne email vil indeholde koden, kunden skal bruge på webshoppen.

Nedenfor kan du se den standardmail, der bliver udsendt til kunden, når du har trykket på  -knappen.




Denne mail kan du naturligvis selv ændre, som du vil. Dette kan du gøre her. Her kan kunden se, hvilken kode de skal bruge på webshoppen for at aktivere gavekortet, samt den besked de har indtastet.

I næste afsnit kan du se, hvordan du kan administrere disse gavekort.

Læs mere: