FEEDBACK
X
FEEDBACK

Er du tilfreds med indholdet i denne her guide?

Hvis ikke, så vil vi meget gerne høre dine kommentarer.

Skriv dem herunder, så gør vi det bedste, vi kan for at forbedre manualen.

Tak for din kommentar!

Send ny?

Dansk English

SmartWeb Help | CMS & Shop

4.1.1.2 Behandling af faktura

Du er her: Webshop > Ordrer > Ordredetaljer

 

Med SmartWeb er det muligt at behandle en faktura på to måder.

  1. Man kan danne en faktura ud fra ordren med fakturanummer og forfaldsdato og samtidig markere denne som betalt, når man kan se, at pengene er kommet ind.
     
  2. Hvis man har en faktura fra et andet system, så kan den uploades som PDF i stedet.

 

 

1. Systemgenereret faktura

Denne funktion er specielt interessant, hvis man f.eks. ikke har et økonomistyringssystem, hvor fakturaen dannes (f.eks. E-conomic eller C5).

Det første man gør, er at vælge, hvor lang tid kunden har til at betale fakturaen i - altså en forfaldsdato. Man sætter et flueben i "Bogfør med forfaldsdato", vælger tiden i dropdown-listen og trykker gem.

Der kan vælges mellem 0, 8, 14 og 30 dage.

 

 

Når fakturaen er dannet, kan man se den, og den kan sendes ud pr. e-mail eller printes. Det er ligeledes muligt, at markere fakturaen som "Betalt", når kunden har betalt fakturaen, og dette vil herefter fremgå i ordrelisten:

 

 

2. Din egen faktura

Hvis du f.eks. benytter et eksternt økonomistyringssystem, og derved har en faktura, der skal tilknyttes ordren derfra, så kan den uploades som PDF i stedet.

Man sætter flueben i "Upload faktura", hvorefter man får mulighed for at "Upload fil", hvis man skal uploade PDF'en fra ens egen computer, eller "Vælg fil", hvis man allerede har den uploaded til sin filhåndtering:

 

 

Når fakturaen er uploadet, kan man se fakturaen og den kan sendes ud pr. e-mail eller printes. Det er ligeledes muligt at slette fakturaen igen, såfremt man ikke længere ønsker den tilknyttet til ordren: