FEEDBACK
X
FEEDBACK

Er du tilfreds med indholdet i denne her guide?

Hvis ikke, så vil vi meget gerne høre dine kommentarer.

Skriv dem herunder, så gør vi det bedste, vi kan for at forbedre manualen.

Tak for din kommentar!

Send ny?

Dansk English

SmartWeb Help | CMS & Shop

4.1.6. Betaling afvist (kort)

Der sker, at en betaling med kort afvises. Når det sker, kan man som webshopejer stå i en situation, hvor man skal kunne forklare, hvorfor betalingen er afvist.

Denne guide vil vise dig, hvordan du kan kontrollere, hvorfor en betaling er blevet afvist.

For at finde afviste betalinger i din ordreoversigt, skal du gå til Webshop > Ordrer og sortere efter ordrestatus "Ikke modtaget".

I eksemplet nedenunder er ordre nr 684 blevet afvist.

For at få flere detaljer på ordren klik da på blyanten ude til højre.

Når du har klikket på blyanten, er du inde på selve den afviste ordre, og du kan her se få detaljer om, hvorfor ordren er afvist.

I eksemplet her er der afvist en betaling pga "Possible fraud" - altså mulig snyd. For at få flere detaljer om dette skal transaktionen tjekkes i din betalingsgateway.

Sådan kan du tjekke en afvist betaling i Wannafind:

Når du er logget ind på din Wannafind betalingsgateway, kan du finde afviste betalinger både via "Søgning" og via "Systemlog". Denne guide viser via "Systemlog".

  • Klik på "Systemlog".
  • Indstil korrekt "Periode".
  • I "Type" skift til "Afviste hændelser".
  • Udfyld eventuelt "Ordre nr.:"
  • Klik på Transaktionensnummeret som vist nedenunder.

Du er nu inde på den aktuelle afvisning. Betalingen er afvist, da kunden har indtastet forkert udløbsdato.

 

Sådan kan du tjekke en afvist betaling i ePay:

  • Klik på Betalinger > Afviste betalinger.
  • Find betalingen i oversigten.
  • Klik på ? som vist nedenunder.

Fejlkoder kan du finde under "Support".