FEEDBACK
X
FEEDBACK

Er du tilfreds med indholdet i denne her guide?

Hvis ikke, så vil vi meget gerne høre dine kommentarer.

Skriv dem herunder, så gør vi det bedste, vi kan for at forbedre manualen.

Tak for din kommentar!

Send ny?

Dansk English

SmartWeb Help | CMS & Shop

Opret salgsrabat og gebyr

Du er her: Webshop > Salgsrabat og gebyr

I SmartWeb har du mulighed for både at oprette salgsgebyrer og salgsrabat. Ved salgsgebyrer har du mulighed for at tilføje administrationsgebyrer eller et opstartsgebyr.



Du har også mulighed for at oprette en salgsrabat. Denne kan samtidig kombineres med loyalitetsrabat til dine "trofaste" kunder på webshoppen.



Den følgende guide viser dig trin for trin, hvordan du kan oprette en salgsrabat. Processen er stort set den samme, når du skal oprette et salgsgebyr.

1. Gå til Salgsrabat og gebyr. Du vil derefter komme til nedenstående side.

Vær opmærksom, at det er kun muligt, at give enten salgsrabat eller ny salgsgebyr. Hvis begge er aktiveret samtidig, så er det salgsrabat der er gældende.


2. Tryk på Opret ny salgsrabat for at oprette en ny salgsrabat. Når du gør dette, kommer du til nedenstående side, hvor du skal indtaste de nødvendige oplysninger.


 

  • Titel: Her skriver du titlen på din salgsrabat. Denne skal helst være sigende for dens funktion, så det er let for dine kunder at forstå, hvilken rabat de får.

 

  • Varenummer: Her kan du skrive et varenummer til dit regnskab. Dette er dog ikke nødvendigt at udfylde.

 

  • Note(intern): Her kan du skrive en kort intern besked/notits til de medarbejder, der arbejder med din webshop.

 

  • Købsbeløb – ved køb over (DKK): Her indtastes det beløb, dine kunder skal overskride for at få rabatten.

 

  • Salgsrabat: Her skrives den valgte rabat. Denne kan både angives i % og valuta

 

  • Loyalitet: Hvis du ønsker, at den pågældende rabat skal fungere som en loyalitetsrabat, så skal denne boks afkrydses. Dette betyder, at hvis kunden handler imens han/hun er logget inde på din webshop, så vil tidligere indkøb blive medregnet. Hvis loyalitetsrabatten gælder ved køb for over 500 kr. og kunden tidligere har købt for 300 kr., skal kunden derfor kun købe for 200 kr. næste gang for at opnå rabatten.

     Bemærk: Det er kun ordrer, som er afsendt eller afhentet, der vil tælle med i loyalitetsrabbatten. Brugeren SKAL ligeledes være logget ind i det øjeblik han/hun foretager købet.

 

 

 

  • Periodestyring: Skal den specifikke salgsrabat kun køre i en vis periode, kan du aktivere dette her.

 

  • Leveringslande: Her bestemmer du, hvilke leveringslande den specifikke salgsrabat skal gælde for.

 

  • Brugerrettigheder: Her kan du angive, hvilke kundegrupper den specifikke salgsrabat skal være gældende for.



3. Når alle ovenstående felter er udfyldt, skal du trykke Opret.

4. Nu er din salgsrabat oprettet og vil gælde på webshoppen med det samme.


Oprettelsen af et salgsgebyr er magen til. Den eneste forskel er, at man istedet skal angive Købsbeløb – ved køb under (DKK) og et Salgsgebyr.

Bemærk: Det er muligt at vælge, hvilke produkter salgsrabatten eller salgsgebyret skal gælde for. Dette kan gøres under fanen Vælg produkter. Hvis ikke du vælger nogen produkter, vil rabatten automatisk gælde for alle produkter i shoppen. Nedenstående billede viser udvalgte produkter - i højre siden.