FEEDBACK
X
FEEDBACK

Er du tilfreds med indholdet i denne her guide?

Hvis ikke, så vil vi meget gerne høre dine kommentarer.

Skriv dem herunder, så gør vi det bedste, vi kan for at forbedre manualen.

Tak for din kommentar!

Send ny?

Dansk English

SmartWeb Help | CMS & Shop

PacSoft Online

Du er her: Moduler > PacSoft Online

Pacsoft Online er et forsendelsessystem fra Postnord. Med Pacsoft Online kan du nemt gøre ordrer klar til forsendelse til både ind-og udland til virksomheder og private. Du kan læse mere om systemet her.



Følg nedenstående guide for at opsætte integrationen:

1. Gå til Pacsoft Online

2. Indtast dit brugernavn og din adgangskode fra Postnord. Du kan derudover udfylde Standard afsender ID. Dette er kvik-ID'et på den bruger, du ønsker skal fremgå som afsender i Pacsoft administrationen.

3. Tryk Gem.

4. Pacsoft Online er nu tilgængelig som eksportmulighed under Vælg eksport format i ordrelisten. Der fremkommer en dialog med en bekræftelse, når de valgte ordrer er overført til Pacsoft Online.

5. For at låse op for API tilgang skal du ringe til Postnord på 70 21 80 73 eller skrive på itkunder@post.dk.

6. Til sidst skal du logge ind på din Pacsoft konto på Postnord og gå ind under Indstillinger > Grænseflade > Kryds boksen med Gemte udskrifter.

7. Integrationen er nu sat op.

Bemærk, at Pacsoft henter tracking-koder (Track and Trace) tilbage til SmartWeb-systemet. Dette gør det muligt for dig at se, hvor dine afsendte pakker er. Det er ligeledes en god idé at videregive denne kode til kunden, da han/hun så vil have mulighed for at se, hvor langt pakken er nået. Koderne bliver hentet op til 12 gange i timen, hvilket dog betyder, at der nogle gange kan forekomme lidt forsinkelser. Systemet vil automatisk søge efter tracking-koderne når du klikker på Vis ordredetaljer eller laver en masseopdatering i ordreoversigten.

Du kan læse mere om, hvordan du skal bruge integrationen her.