FEEDBACK
X
FEEDBACK

Er du tilfreds med indholdet i denne her guide?

Hvis ikke, så vil vi meget gerne høre dine kommentarer.

Skriv dem herunder, så gør vi det bedste, vi kan for at forbedre manualen.

Tak for din kommentar!

Send ny?

Dansk English

SmartWeb Help | CMS & Shop

Interessegrupper

Du er her: Moduler > Nyhedsbrev > MailLink > Interessegrupper

Med Interessegrupper kan du kategorisere dine kunder efter interesser. Det kan være dine kunder er opdelt i tre grupper, som eksempelvis interesserer sig for henholdsvis familieliv, sport og friluftsliv. Nedenstående billede viser hvordan interessegrupperne bliver vist, i bunden, når kunder tilmelder sig din nyhedsmail.

Det samme kan gøres gældende når en kunde opretter en bruger på din webshop. 


Nedenfor kan du se hvordan Interessegrupperne ser således ud i administrationspanelet:



1. For at oprette en ny interessegruppe skal du trykke på  knappen, for at komme til nedenstående vindue.



2. Her skal du først vælge, hvilken brugergruppe den pågældende interessegruppe skal tilknyttes. Dette påvirker samtidig, hvor på siden dine brugere får mulighed for at vælge interessegruppe. Som standard kan du vælge imellem 4 forskellige brugergrupper. 

 

 

  • Kunder: Denne brugergruppe er brugere, som køber varer på din webshop. I købsprocessen får de mulighed for at tilmelde sig dit nyhedsbrev, og derved også vælge, hvilken interessegruppe, de gerne vil tilhøre.

 

 

 

  • Kunder B2B: Denne bruger er den samme som Kunder bortset fra, at den bruges til B2B kunder.

 

 

  • Kun nyhedsbrev tilmeldte: Denne brugergruppe er til brugere, der KUN vil have nyhedsbrev. De vil få mulighed for at vælge interessegruppe, når de tilmelder sig nyhedsbrev via denne adresse: http://minhjemmeside.dk/tilmeld-nyhedsbrev/

 

 

  • Mærker/Producenter: Denne brugergruppe er som standard sat til kun at indeholde de producenter, som du bruger på din webshop. Derfor er der ikke noget sted, disse kan tilmelde sig interessegrupper.

 


3. I nedenstående eksempel har vi oprettet interessegrupper, der er tilknyttet brugergruppen Kun nyhedsbrev tilmeldte.




4. Når synkroniseringen med MailChimp er færdig (synkroniserer 1 gang i timen), vil du kunne se brugere, der har tilmeldt sig denne interessegruppe. Se eksempel nedenfor.




5. I eksemplet kan du se, at din bruger er tilmeldt din "Interessegruppe test", og du kan derved se, hvilken information denne bruger er interesseret i.

 

6. Interessegrupperne vil blive vist i bunden, når kunderne tilmelder sig nyhedsbrevet (Se nedenfor). Det samme kan gøres gældende når en kunde opretter en bruger på din webshop.

 

7. Nu kan du ramme dine brugere mere specifikt og målrettet i din markedsføring.

 

LÆS MERE om hvordan du tilknytter produkter til de enkelte interessegrupper.