FEEDBACK
X
FEEDBACK

Er du tilfreds med indholdet i denne her guide?

Hvis ikke, så vil vi meget gerne høre dine kommentarer.

Skriv dem herunder, så gør vi det bedste, vi kan for at forbedre manualen.

Tak for din kommentar!

Send ny?

Dansk English

SmartWeb Help | CMS & Shop

Kreditkortbetaling


Du er her: Kontrolpanel > Webshop > Betalingsmetoder
> Kreditkortbetaling

Her kan du administrere muligheden for at betale med kreditkort på din webshop.

SmartWeb har to muligheder for redigering af Kreditkortbetaling. Først har du  -knappen, hvor du kan redigere indstillingerne på de enkelte kreditkort, der kan betales med. Og så er der den almindelige -knap, hvor du kan redigere indstillingerne for denne betalingsmetode generelt.


1. Tryk på -knappen for at komme til nedenstående side.




Her er de kort, SmartWeb kan integreres med, listet. Antallet af kort, din webshop kan acceptere, afhænger af, hvilken aftale du har hos NETS/PBS. Dette kan du læse mere om her.

Du kan herefter rette følgende:
 

  • Betalingstype: Indtast titlen for betalingstypen. Denne titel skal være passende for det specifikke betalingskort.

 

  • Logoer: Her finder du en liste over logoer for de forskellige korttyper. Vælg de logoer der passer til de betalingstyper, din webshop tilbyder, så dine kunder let kan se, hvorledes de kan betale.

 

  • Leveringslande: Vælg hvilke lande de forskellige korttyper skal være aktive for.

 

  • Sortering: Angiv den rækkefølge kortene vises i. Kortet med det laveste tal i sorteringen, vil blive vist først.

 

  • Interval grænse: Angiv en intervalgrænse for hvor meget gebyr, der skal betales for at betale med den enkelte korttype. For at tilføje flere grænser trykkes på . I ovenstående billede kan det ses, at intervalgrænsen er sat til, at der fra 100 kr og opefter skal betales et gebyr på 0,50%.




2. Tryk på -knappen for at komme til nedenstående side.



Du har nu mulighed for at redigere følgende:

Udbyder: Vælg mellem følgende udbydere:

  • ePay: Denne bestilles via SmartWeb. Læs mere om hvordan du bestiller ePay herBemærk: At du under "API/Webservices" i ePays kontrolpanel IKKE skal angive noget password. Læs mere om integrationen med ePay her.

 

  • Wannafind: Denne bestilles via SmartWeb. Du kan læse mere her.

 

  • DIBS: Denne skal du selv sørge for at bestille og opsætte. (API-adgang påkrævet for fuld integration). Læs mere om integrationen med DIBS her.

 

  • Quickpay: Denne skal du selv sørge for at bestille og opsætte. Du skal bruge dit MerchantID og din MD5-kode fra Quickpay. Du kan læse mere om integrationen med QuickPay her.


3D Secure: Når du aktiverer 3D Secure, føjes der et ekstra sikkerhedstrin til betalingsforløbet. Det foregår ved, at kunden modtager en éngangskode på sms, som skal indtastes efter kunden har indtastet sine kortoplysninger.

Lås valg af korttype: Lås valg af korttype anbefales at være aktiveret, hvis du har kortgebyr på en korttype, eksempelvis MasterCard, så sikrer denne funktion, at gebyren altid bliver trukket. Hvis kunden f.eks. vælger i checkout at betale med Dankort, men indtaster Mastercard kortoplysninger, så sikrer denne funktion, at betalingen ikke vil gå igennem.

Moms: Angiv om denne betalingsmetode skal være med eller uden moms.

Titel: Angiv titlen for betalingsmetoden. Her kan du naturligvis angive en titel for alle de sproglag, du har på din webshop.

Beskrivelse: Her kan du beskrive betalingsmetoden for kunden, som han/hun vil kunne se, når personen når til dette punkt i købsprocessen. Du kan lave en unik beskrivelse for alle sproglag.

Leveringslande: Her vælger du, hvilke lande betalingsmetoden skal være aktiv for.

Brugerrettigheder: Angiv hvem der skal have mulighed for at bruge betalingsmetoden.

  • Synlig for alle: Kan bruges af ALLE, der besøger din webshop.

 

  • Synlig for gæster: Kan bruges af besøgende, der kommer til din webshop og ikke er logget ind

 

  • Synlig for kunder: Kan bruges af kunder, der har oprettet en bruger i din webshop

 

  • Synlig for kunder B2B: Kan bruges af kunder, der har et B2B login

 

  • Synlig kun for nyhedsbrev tilmeldte: Kan benyttes af brugere, der er tilmeldt dit nyhedsbrev

 

  • Synlig af Mærker/Producenter: Kan benyttes af brugere, der er oprettet som leverandør.


Ordrestatus ved betaling: Vælger, hvilken status ordren skal have i systemet, når kunden har gennemført en betaling.

Sortering: Vælger, den rækkefølge dine betalingsmetoder skal vises i. Betalingsmetoden med det laveste tal vil blive vist først.

Shop ID: Angiv det SHOP ID, du kan hente fra din betalingsgateway under INDSTILLINGER. Dette kan du læse mere om her.
BEMÆRK! Ved DIBS er det Merchant ID, der skal bruges. Ved ePay er det Merchant ID samt Md5-key, som skal indtastes. Md5-key er en sikkerhedskode, som indsættes i ePay kontrolpanelet og derefter også i SmartWeb.

Brugernavn & Adgangskode: Indsæt dine login oplysninger til din betalingsgateway.

Testtilstand: Denne indstilling gør det muligt for dig, at foretage test-betalinger via betalingsvinduet.
Bemærk: Dette er kun muligt med QuickPay. Læs mere om test-funktionen her.



Bemærk følgende angående kreditkortbetaling:

  • NETS/Teller kan ikke modtage andre valutaer end DKK, når der bliver brugt American Express. Det er kun muligt at modtage andre valutaer, hvis du bruger EUROLINE. Læs mere HER.

 

  • Hvis du kører med flere sproglag eller sites, er det muligt at køre med forskellige betalingsgateways. Du kan læse mere om det her.

 

  • Bemærk, at kortgebyr skal oprettes i SmartWeb administrationen, og ikke inde på den pågældende betalingsløsning, fordi det understøtter systemet ikke, så gebyret vil derfor ikke blive trukket.

 

  • Hvis du ønsker at anvende 3D secure på din webshop, så skal det aktiveres i betalingsmodulet og i nogle tilfælde også i SmartWeb administrationen under betalingsmetoder. Dette gælder ved Wannafind og Quickpay. Du kan læse mere om hvad 3D secure er, og hvordan det beskytter din webshop i denne her artikel fra ePay.


Læs mere:

6.2.1.1.1. Generelt om kort

6.2.1.1.2. Wannafind

6.2.1.1.2. ePay

6.2.1.1.4. DIBS

6.2.1.1.5. QuickPay