FEEDBACK
X
FEEDBACK

Er du tilfreds med indholdet i denne her guide?

Hvis ikke, så vil vi meget gerne høre dine kommentarer.

Skriv dem herunder, så gør vi det bedste, vi kan for at forbedre manualen.

Tak for din kommentar!

Send ny?

Dansk English

SmartWeb Help | CMS & Shop

Consignor integration

Consignor er Skandinaviens mest solgte løsning til administration af transport. SmartWeb leverer, i tæt samarbejde med Consignor, en fuldtintegreret løsning, som kommunikerer "live" med Consignor, Shipment Server eller Consignor Ticket.

For at kunne udnytte integrationen, kræver det, at du har en aftale med Consignor, hvor du kan bruge Consignor, Shipment Server eller Consignor Ticket.

Integrationen kan benyttes på tre måder. Du kan enten benytte Consignor Shipment Server integrationen, eksportere ordrer fra SmartWebs ordremodul til Consignor eller hente ordrerne direkte fra Consignor Tickets program. Vi anbefaler, at du benytter Consignor Shipment Server integrationen eller fil-integration, da disse metoder gør det muligt at eksportere flere ordrer på én gang.




ID´et for dine fragtmetoder findes til venstre for deres titel. Du kan informere Consignor om dette ved at sende dem en mail med dine fragtmetoder og deres ID. Consignor vil derefter tilpasse det i deres system.

De tre metoder er beskrevet nedenfor.


1. Shipment Server (PDF)

Ved denne metode overføres ordredata fra SmartWeb til Shipment Server med det samme. Der genereres en PDF med pakke-labels, som kan downloades direkte i SmartWebs ordreliste.





Integrationen opsættes via Moduler > Consignor.
Den nedenstående guide fortæller, hvordan du kan aktivere Consignor integrationen på din webshop.


1. Gå ind på Consignor og find din ServerKey og Actor ID.

2. Disse skal indsættes i SmartWeb systemet under ServerKey og Actor ID. Når dette er gjort, klik Gem.

3. Først når dette er udfyldt, kan du bruge Consignor PDF under ordrelisten.

4. For at få dine ordrer over i Shipment Server skal du følge denne guide: http://help.smart-web.dk/412-eksport-af-ordrer-til-leverandoer/. Her får du vist, hvordan du opsætter dine ordrer til at blive eksporteret.

5. Når eksporten er kørt, vil du få pakkesedler frem i PDF-format.



2. Consignor (Fil)

Ved denne metode vælges ordrer til eksport i SmartWebs ordremodul. Ordrerne overføres via en fil, som Consignor henter via FTP.
Har du en EDI-Soft løsning, kan du selv opsætte dette (vi henviser til EDI-Softs manual vedr. dette). Hvis du har en Consignor løsning, vil EDI-soft gøre det for dig.
Uanset hvilken løsning du har, er der en række oplysninger, som du skal bruge. Disse er listet nedenfor:
 

  • FTP skal opsættes på en løsning - kontakt SmartWeb for dette.
  • EDI-Soft skal vide adressen på din FTP løsning - kontakt SmartWeb for dette.




Den nedenstående guide fortæller, hvordan du kan anvende Consignor (Fil):
 

1. For at få dine ordrer over i Consignor skal du følge denne guide: http://help.smart-web.dk/412-eksport-af-ordrer-til-leverandoer/. Her får du vist, hvordan du opsætter dine ordrer til at blive eksporteret.

2. Når eksporten er kørt, vil systemet komme med følgende meddelelse: "De valgte ordrer er nu eksporteret til Consignor." Klik OK.

3. Der vil nu ligge en fil, som Consignor systemet skal bruge på din FTP løsning under ftp://xx.xxxx.xx/export/consignor.

4. Har du opsat din Consignor løsning korrekt, vil systemet automatisk se ned i denne mappe og hente den pågældende fil, og herefter behandle disse ordrer korrekt.


Bemærk, hvis du anvender Filedrop, har du mulighed for at få et trackingnummer tilbage. Dette er dog kun muligt, hvis du kontakter Consignor. Consignor skal sætte din løsning til at overføre en CSV fil med ordrenummer/trackingnummer til en mappe kaldet /import/. Denne mappe ligger på samme ftp-konti, som Consignor henter ordrefilerne fra.



3. Hente ordrer fra Consignor Ticket

Ved anvendelse af denne metode, henter du de enkelte ordrer fra SmartWeb direkte via Consignor Tickets system.

1. Log ind i Consignor Ticket

2. Du kan følge denne guide til at opsætte din integration med Consignor Ticket og SmartWeb. Find guiden HER. Login samt password er det samme, som du bruger til din SmartWebløsning.
OBS: Guiden viser en URL adresse ved billede3. Denne URL adresse skal være: http://consignor.smart-web.dk/service.php

3. I ordreadministrationen i Consignor Ticket kan du indtaste ordre-id'er. Indtast de ønskede ordre én ad gangen.

4. Ordrerne bliver nu hentet fra SmartWeb til Consignor Ticket.