FEEDBACK
X
FEEDBACK

Er du tilfreds med indholdet i denne her guide?

Hvis ikke, så vil vi meget gerne høre dine kommentarer.

Skriv dem herunder, så gør vi det bedste, vi kan for at forbedre manualen.

Tak for din kommentar!

Send ny?

Dansk English

SmartWeb Help | CMS & Shop

9.1.2. Sådan opsættes et konverteringsmål

Du er her: Moduler > Integrationer

For at drive en e-handel er det afgørende, at måle konverteringsraten, det vil sige, hvor mange besøgende ender med at købe vare.

Med Google Analytics er det muligt at opsætte konverteringsmål og lave en analysere af kundernes købsadfærd, eksempelvis gennem Multi Channel Funnels, som kan vise hvilke af dine kanaler skaber mest salg 

Læs mere om konvertering og Multi-Channel Funnels her


 

Hvad er konverteringsraten?

Konverteringsraten er et begreb, der dækker over hvor mange af dine besøgende på din webshop, der rent faktisk køber noget. Lad os sige at din webshop har 200 besøg om måneden, og deraf køber 4 af de besøgende noget. Dette giver dig en konverteringsrate på 2. Dette betyder, at konverteringsraten viser, hvor mange procent af dine besøgende der køber. Du kan derfor udregne din konverteringsrate således:

Konverteringsraten = (Antal besøgende der køber / Antal besøg) * 100

En webshops konverteringsrate afhænger af rigtig mange ting blandt andet shoppens produkter og årstiden. Det er derfor svært at vurdere, hvorvidt din konverteringsrate er god eller ej. Du kan derimod anvende den som redskab til at analysere din webshop. Du skal derfor holde øje med om den falder eller stiger, og baseret på dette, arbejde med og udvikle din webshop så konverteringsraten stiger.